maandag 22 juni 2015

De hardloopstatus

Hoewel ik er al een tijdje niks over heb gezegd, ben ik heus wel bezig met hardlopen. Hoor. Heus wel. Want zoals ik in januari al schreef, heb ik toch doelen gesteld voor dit jaar. En daar ben ik vanaf februari keurig voor aan het trainen. 

En ik ga lekker. Ik loop weer zo’n 3 keer in de week, zonder schema trouwens, en dat gaat prima. Zowel qua snelheid als afstand ben ik sprongen aan het maken. Ik heb zelfs mijn eerste ten miles er alweer opzitten. Ja ja! Gewoon zomaar even geprobeerd op een willekeurige woensdagochtend en 'hij’ ging lekker. 1:30,49 uur was de tijd. Nou, daar ben ik dik tevreden mee. Toen ik 'm vorig jaar september liep bij de Tilburg Ten Miles, noteerde ik 1:45 uur nog wat dus dit is vooruitgang! Yay. 

Het moge duidelijk zijn dat dat in september mijn eerste doel is. De Tilburg Ten Miles. En dan volgt daarna, uiteraard zou ik bijna zeggen, de halve marathon. In Eindhoven deze keer waarschijnlijk. Ik heb er alvast zin in. 

Nu alleen nog even zien of ik de zomer een beetje sportief doorkom met alle verleidingen die op de loer liggen. Denk aan zon, zee, wijn, strand, luieren, wijn, BBQ activiteiten en oh ja, wijn... Dan komt het aan op discipline en wilskracht enzo. Maar hee, dat heb ik! 

4 opmerkingen:

  1. Goed zeg dat je elke week drie keer gaat hardlopen en dat je zo resultaat ziet. Dat is bemoedigend!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap hoor. Ik heb een hekel aan hardlopen....ik poog te fietsen of te zwemmen, maar ..schaam....doe het veel te weinig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha een hekel aan hardlopen. Nou iedereen heeft zijn "eigen" sport hoor. Gewoon lekker doen waar je zin in hebt en wanneer je er zin in hebt. En vooral niks moeten. Dat werkt het beste.

      Verwijderen