zondag 28 juni 2015

Weekend perikelen

Soms heb je van die weekenden dat het allemaal even leuk is. Zo’n weekend hebben wij er dit weekend van gemaakt. Het is fijn. Zo fijn, dat ik het even moet vastleggen. Hier dus welteverstaan. 

Aangezien onze volledige kinderschare binnen vier weken jarig is, hebben wij het nogal druk met festiviteiten in mei en juni. Enne, oh ja, de man en ik zijn zelf dan ook nog jarig. Laat ik het zo zeggen...binnen 2 maanden tijd, zijn wij alle 6 jarig. Hoera! 

Nu is het zo dat we voor familie en vrienden alle 4 de kinderverjaardagen 1 keer vieren (ik bedoel, ik kan het die mensen toch niet aandoen om 4 keer binnen 4 weken deze kant op te komen?! Laat staan mezelf!) De verjaardagen van de man en mijzelf slaan we voor de overzichtelijkheid gewoon over. Elk jaar. Teveel is gewoon teveel. Zoiets. 

Deze keer begon het weekend al op vrijdag. Want onze tweede zoon vierde zijn kinderfeestje. Gezelligheid alom. Met 7 jongens hebben we er een toffe vrijdagmiddag van gemaakt. Voetballen, spelen, eten. Je kent het wel. Helemaal leuk. Kids blij, wij blij. Het was gewoon gezellig. Vermoeiend, maar gezellig. Het eerste kinderfeestje kan afgevinkt worden. Nog 2 te gaan. (Thank god dat de peuter nog geen kinderfeestjes viert ahum). 

Op zaterdag was de oudste dochter ECHT jarig. Hoewel we vorig weekend dus alle 4 de verjaardagen hebben gevierd, was ze deze zaterdag echt jarig. Cadeautjes, taart en Festival Mundial. Festival Mundial is een soort van traditie in ons gezin, we moeten gewoon gaan. Ik vind dat in elk geval een festival waar we met de kinderen naartoe kunnen. Waar het voor de kinderen ook leuk is! De kids genieten ervan en wij dus ook. Het feest was helemaal compleet toen we zomaar Kenny B in het wild tegen kwamen en de jongens gauw een fotootje konden meepikken met hem. De sfeer is zo relaxt, heerlijk. De kids hebben genoten en wij des te meer. Volgend jaar weer! 


De jongens met Kenny B
En dan de zondag. Oh wat hou ik van zondagen. Na het mundial festival geweld sliepen alle (ik herhaal ALLE) kids uit tot half 8! Whoop whoop. Dat is een heerlijke start van de dag! Na een lesje flowmotion yoga voor mij (ook al zo fijn) zijn we op plantenjacht gegaan (dat maakt je huis zoooo gezellig) en daarna lekker borrelen in de tuin. What else do you need? Heerlijk relaxt allemaal. Onder het genot van goede muziek en een glaasje wijn (mijn twee geneugten in life blijkbaar) ga ik zo eens even een verse lasagne in elkaar knutselen. 

Kortom; het was een goed weekend. Dat mag ook weleens gezegd worden!

1 opmerking: