woensdag 8 juli 2015

Druk druk druk

Druk druk druk. Was het niet Theo Maassen die zei ‚als je dat drie keer kunt zeggen, dan zal het wel meevallen’ Maar ik zeg het toch. Drie keer. Het is druk druk druk aan het worden. En dat is oké, begrijp me niet verkeerd. Maar wel weer even wennen. Enne...druk dus. 

Het is verdorie maar goed dat ik gestopt ben met werken, dan kan ik het tenminste nog een beetje relaxt tegemoet treden allemaal, die drukte. Meestal dan. 

Die drukte heeft voornamelijk met de kinderen te maken. Want ja, het zijn er nou eenmaal vier...En met het naderende einde van het schooljaar waarin ineens alle kinderen tegelijk jarig lijken te zijn, vindt er ineens een ware explosie aan kinderfeestjes plaats. De drie oudsten zijn er maar druk mee. En ik ook, met brengen en halen, cadeautjes kopen, het allemaal onthouden. Daarnaast is bij iedereen de pijp een beetje leeg aan het raken en dat is niet per definitie bevorderend voor goede humeurtjes. Ook willen de juffen nog even gezellig met ons babbelen over de ontwikkelingen van ons kroost. Prima, plannen we ook even in. En daar is ’ie weer zoals elk jaar, alle gezellige schoolactiviteiten verzamelen zich in de maanden juni en juli. Sportdag, musical, slapen op school, modderdag, sprookjesdag...te gek! Maar oh mijn god ik moet het serieus in mijn telefoon zetten want ik kan het allemaal niet onthouden. Laat staan ervoor zorgen dat alle benodigde attributen meegenomen worden door het betreffende kind. En dan laat ik alle hulpvragen die de school op mij afvuurt maar gewoon langs me af glijden. Helpen bij de sportdag, poetsen van de klaslokalen, assisteren bij modderdag, rijden naar de musical. Ik doe er allemaal niet aan mee. Ik kan het er niet bij hebben. Natuurlijk, als ik dat echt graag zou willen, zou het me lukken, maar ik wil het niet. En daar schaam ik me niet voor. Ha! 

Om het allemaal nog wat uitdagender te maken, is voor zoonlief nummer 1 zijn voetbalseizoen alvast begonnen. Want hij begint bij Willem II. Dat had ik nog niet gezegd hè? Super leuk, maar oh my, planningstechnisch gezien best een uitdaging. En dan valt het nu nog mee met drie keer per week trainen op redelijk onmogelijke tijden. Nee, dan na de vakantie. Dan wordt het trainen opgeschroefd naar vier keer per week en oh ja, ook nog een wedstrijd in het weekend. Gezellig. Bovendien heb ik al toernooien op de planning zien staan in de maand augustus in het noorden van het land (waar wij dus heus niet wonen) en in België enzo. Hallo reistijd! Nu lijkt het net alsof ik dat allemaal vervelend vind. Dat is niet zo. Ik ben natuurlijk apetrots en heb er zin in. Maar het brengt wel een extra belasting met zich mee voor dit gezin natuurlijk. Het moet wel allemaal ingepast worden. Hence: drukte. En oh ja, zoonlief nummer 2 voetbalt ook lekker twee keer per week door na de vakantie, uiteraard op dezelfde dagen als zoonlief nummer 1. Los van de wedstrijden die ook hij heeft. Komen er ook nog bij. En dan heb ik het nog niet eens over de zwemles van dochterlief nummer 3 die eraan zit te komen. Natuurlijk. Komt vast goed allemaal. We regelen het wel. Doen we!

Alsof het allemaal nog niet genoeg is of misschien wel juist daarom, sport ik zelf ook meer dan voorheen. Sowieso loop ik drie keer in de week hard. Want in training voor de ten miles en halve marathon enzo. Maar daarnaast heb ik ook sporten via social deal ontdekt. And I love it! Ik vind het fantastisch om via deze weg een bepaalde periode verschillende sporten te proberen en belangrijker nog, mijn lijf strakker te zien worden. Ja, zo ijdel ben ik. Schaam ik me ook al niet voor. Dit alles zorgt ervoor dat ik zo’n vijf keer per week sport en geloof me, dat heb ik nodig nu! Blijf ik tenminste nog een beetje gezellig voor de kids en de man. 

Dus, to sum it up, ik verveel me niet, mijn dagen vullen zich als vanzelf (en ik dacht nog wel dat ik tijd zou overhouden na het stoppen met werken, think again) maar ik geniet. Dus who cares! Misschien had Theo toch gelijk, het valt allemaal wel mee.  

  

1 opmerking:

  1. Aan het eind van het schooljaar is het inderdaad op school drukker dan ooit door alle extra activiteiten. Ik kan me voorstellen dat je door te gaan hardlopen dit juist beter kunt handelen!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen