zondag 12 juli 2015

Nog 1 week.....

Oh my...het is bijna vakantie. En ik heb er zin in!! Vorige keer schreef ik al dat het zo druk is. Nou, de drukte gaat gewoon nog even door. In dusdanige mate dat ik wil dat het NU vakantie is. Ik ben wel even klaar met de drukte, met het geregel en gedoe. Ik wil rust! En de overige 5 gezinsleden ook, dat merk ik aan alles. De pijpjes zijn een beetje leeg geloof ik. En dan druk ik me zachtjes uit hoor. 

Niet dat het rustiger is in de vakantie, misschien helemaal niet zelfs aangezien ik dan 24/7 de draken om me heen heb en ik nog meer 'mama mag ik....'  zal horen, maar het gejakker is dan wel even voorbij. En daar kijk ik naar uit. Ik wil 's ochtends even niet meteen vol in actie springen. Ik wil gewoon even een tandje lager, in de zen-modus. Niet haasten omdat we ergens op tijd moeten zijn. Gewoon even niks moeten. En maar zien waar we zin in hebben. Dat wil ik. Nog 1 week.

Nog 1 week vol dingen die moeten. Voetbalactiviteiten, feestjes van jarige vriendjes en vriendinnetjes, klustoestanden in huis (oké, het is heus niet dat ik zelf een vloer leg of een muur schilder of zo, maar hee, het is wel in mijn huis dus in die zin moet ik er wel wat mee, ahum). Nog 1 week vroeg opstaan, brood smeren, tassen inpakken, gymspullen mee, de agenda goed in de gaten houden want met 6 members in this family vraagt het serieus organisatietalent om e.e.a. in goede banen te leiden. Ja lach maar. Ik ben bloedserieus. Alert zijn, daar komt het feitelijk op neer. Altijd alert zijn. 

Nog 1 week en dan...dan hebben we vakantie! Ik kijk er naar uit. Gewoon even met z’n zessen en we zien wel waar we zin in hebben. Niet fulltime in staat van opperste paraatheid. Relax. We hebben nog geen plannen. Opties ja, plannen nee. We zien wel en dat voelt zo goed! Bijna. Nog 1 week. 

2 opmerkingen:

  1. Wij waren vorig jaar bij de groep die als laatste vakantie kreeg. Ik vond dat toen niet zo fijn, want op alle blogs had iedereen het al over vakantie en dergelijke. Jij succes met de laatste loodjes.

    Hier is het al.... vakantie ; )

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En hoe bevalt jullie vakantie tot dusver? Hier is het ook vakantie nu whoop whoop!!!!

      Verwijderen