vrijdag 4 september 2015

Daar gaan we weer!

Vrijdagmiddag iets na vijven... de eerste schoolweek na de vakantie zit er alweer op. Wonderlijk hoe snel e.e.a. weer went en hoe flexibel de kinderschare het nieuwe ritme oppakt. Veel mama’s kijken reikhalzend uit naar de eerste schooldag na pak ’m beet 5 weken zomervakantie (of misschien al wel na 2 of 3?). Ik niet. Van mij had de vakantie best nog even mogen duren. Mits de zon zou schijnen natuurlijk ;-) Ik heb ervan genoten en kan nog geen afscheid nemen van de zomer eigenlijk...

Maar ach, flexibel als ik ben (kuch) pas ik me aan, aan de schoolgaande kinderen en de werkende man en sta ik ’s ochtends om kwart over 6 weer naast mijn bed. Geeft niet. Het is ook wel weer ok√©. Hoewel we allemaal nog even moeten wennen aan het vroege opstaan, vinden de kinderen het allemaal leuk om weer naar school te gaan (YAY) en ik vind het op zich ook wel weer lekker om wat meer tijd voor mezelf te hebben. Voor mijn oren ook geen overbodige luxe want jemig zeg, die hebben wel wat te verduren gekregen de afgelopen weken. Vier kinderen kunnen samen voor heel wat decibellen zorgen. Maar daar gaat het niet over nu.

Het gaat over gestelde doelen. Want ook al ben ik wederom onwijs afwezig hier, ik zit heus niet stil. Heus niet. Ik ben zelfs best wel druk. Er moet immers weer getraind worden. Want ow yeah ik ga ’m weer lopen hoor, die Tilburg Ten Miles. Ik ben er weer bij! 

Mijn startnummer heb ik inmiddels ontvangen, trainingen zijn keurig afgewerkt en ik moet zeggen; ik ben er klaar voor! Fanatiek als ik ben, wil ik natuurlijk mijn tijd van vorig jaar verpulveren en dat gaat me lukken. 

Aanstaande zondag is het te doen. In al mijn enthousiasme heb ik twee neven zo gek gekregen dat ze met me meelopen, aanhang komt kijken en om de gezelligheid compleet te maken, bouwen we na al het gezweet thuis nog even een feestje, gewoon omdat het kan. Ik heb er zin in. Als het niet regent that is. Maar dat terzijde. 

En alsof dat verdorie allemaal nog niet genoeg is, loop ik 5 weken later wederom een halve marathon. Ook al gewoon omdat het kan. En ook hier is het doel om mijn tijd van vorig jaar te verbeteren. Gaat me lukken! 

Just for the record... De ten miles liep ik vorig jaar in 1 uur, 45 minuten en 4 seconden. De halve liep ik in 2 uur, 13 minuten en 6 seconden. Eitje! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten